Anasayfa İletişim


Kan Şekeriniz Normalden Daha Düşük Olabilirmi ?

Evet .Kan şekerinin normal seviyelerden daha düşük olması halinde tıp dilinde Hipoglisemi
denir.

Hipogliseminin Oluş Nedenleri

* Gereğinden fazla insülin veya şeker düşürücü ilaç almanız,

* İnsülin enjeksiyonundan veya şeker düşürücü ilacınızı aldıktan sonra yemeğinizi geçiktirmeniz.

* Yemeniz gereken öğünü atlamanız.

* Normalden fazla egzersiz yapmanız

* Enjeksiyon yaptığınız bölgedeki kaslarınızı çalıştırıcı bir egzersiz yaparsanız (örneğin; insülin enjeksiyonunuzu bacağınızdan yaptıktan sonra koşu, futbol, bisiklet kullanmak gibi bacak kaslarınız çalıştırıcı dolayısıyla insülinün etki hızını artırıcı egzersiz yapmak ), kan şekerinin nornal seviyelerin altına düşmesine neden olur.

Eğer Kan Şekeriniz Düşükse :

* Titreme

* Terleme

* Yorgunluk hissi

* Açlık hissi

* Dikkat dağılımı

* Bulanık görme

* Baş ağrısı

* Sinirlilik hali

gibi belirtiler olabilir. Bütün hastalar kan şekerinin düşmekte olduğunu farkeder ama bazen bu, herhangi bir belirti vermeksizin, birden bire gelişebilir. Böyle bir olasık nedeni ile, diyabeti olan bütün hastalar, kendilerindeki bu sağlık sorununu bildiren ve her zaman yanlarında bulunacak bir tanıtım kartı taşımak durumundadır.

Bayılmış veya konuşamayacak durumda olduğunuzda bu tanıtım kartı size yardıma koşan insanlara sorunun ne olduğunu anlatacak ve ihtiyaç duyduğunuz tedaviye daha çabuk kavuşmanıza yardım edecektir.

Cüzdanınızda taşınan bu tanıtım kartında adınız, telefonunuz, doktorunuzun telefonu yazılı olmalıdır.

Yorum yapılmamış

No comments yet.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Sorry, the comment form is closed at this time.